woensdag 1 februari 2017

De kracht van negativiteit

“Knowing what's being said about your company online allows you to see where you're succeeding and where you need improvement.

Iedereen heeft wel eens een online review over een product of dienst gelezen. Reviews van andere kopers van producten, gebruikers van diensten of deelnemers van trainingen zijn een belangrijke factor in het beslissingsproces. Andermans review kan jou helpen een mening te vormen over het product of de dienst, en helpt jou ook te beslissen of het aansluit op jouw wensen.

Nu zou je als bedrijfseigenaar kunnen denken: ‘Ik kan het beste alleen maar hele positieve reviews hebben’. Het is echter zo dat reviews waarin mensen kritische kanttekeningen plaatsen jou als klant waarschijnlijk het beste kunnen helpen. Het komt namelijk redelijk verdacht over als een bedrijf alleen maar goede referenties heeft en men zou hierdoor kunnen denken dat de reviews nep of gefilterd zijn. Het is duidelijk dat je niet altijd iedereen tevreden kan stellen! Reviews, positief én negatief, zorgen ervoor dat klanten beter een mening kunnen vormen en beter kunnen bepalen of het product of de dienst aansluit op hun behoeften. Dit biedt hen meer vergelijkingsmateriaal. Op z’n beurt geeft dit het bedrijf de kans om eraan te werken om de klanttevredenheid te verbeteren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten