vrijdag 23 december 2016

Tevreden het nieuwe jaar in

De feestdagen staan alweer voor de deur. Voor velen van ons niet alleen sfeervolle en gezellige dagen, maar ook tijd voor bezinning en evaluatie. Dat geldt niet alleen voor jou maar ook voor jouw klanten.

Want hoe zit dat bij jouw onderneming? Zijn jouw klanten ‘zeer tevreden, ‘redelijk tevreden’, of ‘weet je het niet’? “Ik hoor niets dus het zal wel goed gaan”, denken ondernemers of managers vaak. Maar dat is meestal niet zo. Ons advies is dan ook: Zorg dat je alert bent en heb het lef te vragen wat er speelt in jouw relatie met je klant!

Het kan namelijk gebeuren dat klanten besluiten om naar een ander gaan. Dit kan te maken hebben met prijs of het ontbreken van een persoonlijke klik bijvoorbeeld. Te weinig of verkeerde aandacht, onvoldoende betrokkenheid of onvoldoende deskundigheid kan ook de reden zijn voor de overstap. Het is belangrijk om deze aspecten bij je klanten te onderzoeken. Sta open voor kritiek, want alleen dan kun je ze positief beïnvloeden. Laat zien dat je suggesties ter verbetering oppakt en houd na verloop van tijd weer een onderzoek.

Geniet van de komende tijd zodat je 2017 tevreden kunt beginnen! Het hele bigfeat team wenst iedereen vrolijke feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten