De kracht van
negativiteit
“Knowing what's being said about your company online allows you to see where you're succeeding and where you need improvement.”
Iedereen heeft wel eens een online review over een product
of dienst gelezen. Reviews van andere kopers van producten, gebruikers van
diensten of deelnemers van trainingen zijn een belangrijke factor in het
beslissingsproces. Andermans review kan jou helpen een mening te vormen over
het product of de dienst, en helpt jou ook te beslissen of het aansluit op jouw
wensen.
Nu zou je als bedrijfseigenaar kunnen denken: ‘Ik kan het
beste alleen maar hele positieve reviews hebben’. Het is echter zo dat reviews
waarin mensen kritische kanttekeningen plaatsen jou als klant waarschijnlijk
het beste kunnen helpen. Het komt namelijk redelijk verdacht over als een
bedrijf alleen maar goede referenties heeft en men zou hierdoor kunnen denken
dat de reviews nep of gefilterd zijn. Het is duidelijk dat je niet altijd
iedereen tevreden kan stellen! Reviews, positief én negatief, zorgen ervoor dat
klanten beter een mening kunnen vormen en beter kunnen bepalen of het product
of de dienst aansluit op hun behoeften. Dit biedt hen meer vergelijkingsmateriaal.
Op z’n beurt geeft dit het bedrijf de kans om eraan te werken om de klanttevredenheid
te verbeteren!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten